26 Maret 2011

Father's Dream

Garuda Indonesia above "Land of Cloud"

My father was born in a farmer family. A typical family who lives in small village at Central Java. He was never dreaming to be a geologist like now. As far as I know he just an ordinary person who eager to get knowledge. Then, why he could be a geologist?

It was all about dream. His dream.

After graduated from technical high school, he wanted to be an employee in IPTN, the Indonesia's aircraft industry . His motivation was simple, he wanted to go aboard on an airplane. Unfortunately, he didn't pass to work there.

However, his dream, which was to fly in an airplane, was suspended and returned in a better form. In an unpredictable ways, he admitted in Dept. of Energy and Natural Resources, continued his study, and became a geologist. His dream to fly was fulfilled.

18 Maret 2011

Another Place to Cycle to



This is my story in previous weekend. On that week, I have planned to have several activities on the weekend. Initially, I had planned to participate in my father's office family gathering. It would be arranged in Gambung, a paddy research center located in south of Bandung.
Unfortunately, a bus that should took us had limited capacity, so I decided to make another plan.
Suddenly, I remembered that my friend Nuri had asked me to join with him cycling to someplace in northern Bandung. So, I called him back and told him to count me in. It has been a year since I have had cycling with him for the last time. At that time we were cycling together with Upi to Mt. Tangkubanparahu.


Then, on morning 12 March, I ride PiPi (my bicycle) to the gathering point at McD Simpang Dago. There, I met Nuri and followed him to Mrs.Ciptati's (my former Chemistry lecturer) house in Sangkuriang. She is the aunt of Nuri's GF. I was just realized th
at we would go cycling with Nuri GF' uncle and his workmates. Nuri invited them to cycle to a new place through Ciumbuleuit, Lembang, and Bosscha Observatorium. And I was amazed that one of Uncle's workmates was came from Jakarta. He was willing to
left the Capital City at dawn only to go cycling with his friend.

The five of us then off to the road. On Babakan Siliwangi, other Uncle' workmates joined us. Wow, we were a big party then.

The route that we took was Babakan Siliwangi - Ciumbuleuit - Cijengkol - Lembang.

17 Maret 2011

Short Course on Foundation Engineering: Principles and Practices


Soil Mechanics Laboratory ITB will hold an event of Short Course on Foundation Engineering: Principles and Practices. The short course will takes place in Auditorium Campus Center ITB on 11-13 April 2011.

Please enlarge the picture below to obtain more information.



We also provide course fee reduction for some condition in which the participant pays the course fee before particular due date. To gain more info, please read the newest poster below:



15 Maret 2011

Pledge

From now on I'll write everything in this blog in english. If I didn't do that, I'll do 60 times push up!

Ok, everybody, please support me with this programme!

06 Maret 2011

Aing Walikota Bandung!


Hari ini saya mengalami beberapa perjalanan yang sangat berkesan.
Terus terang, saya sebenarnya bukan tipe orang pejalan-jalan, makanya sekalinya kukurilingan pasti banyak hal yang saya amati. Soalnya jarang-jarang ngalamin itu.

Ibu Aktivis
Perjalanan hari ini dimulai bersama PiPi, sepeda saya, menuju daerah PPR. Tepatnya Desa Mekarwangi. Daerah tepat di samping komplek PPR ITB (agak ke utara dikit). Saya ingin berkunjung ke rumah ketua Karang Taruna di sana. Wo...wo...ada urusan apa saya maen kunjung-kunjungan begini??

Jadi, ceritanya dimulai dari tahun lalu saat saya baru selesai ikut NLYC. Kami, para peserta, diharapkan dapat membuat sebuah program 'pengabdian masyarakat'. Kelompok saya berencana mengadakan penyuluhan biopori. Nah, biopori yang kami rencanakan ini bertujuan untuk menambah kapasitas air tanah. Sehingga masyarakat di Bandung bisa berkecukupan dari segi pemanfaatan air tanah. Akhirnya saya mencari lokasi di daerah Bandung utara, dan bertemu dengan ketua Karang Taruna Desa Mekarwangi. Namanya Mas Topan. Mas Topan ini seorang wartawan merangkap aktivis bidang budaya-sejarah. Saya ketahui kemudian, ternyata memang keluarganya Mas Topan ini aktivis semua. Dan kiprah mereka semua berasal dari inspirasi dan motivasi dari ibunya.

05 Maret 2011

Vibrant Life


Wah,sudah sebulan lebih saya ngga nulis-nulis lagi di blog ini. Lama ga nulis karena sebulan belakangan ini saya fokus mengejar penyelesaian tugas akhir (TA) saya. Dan alhamdulillah, pada tanggal 16 Februari, saya akhirnya lulus dan berhak mendapatkan gelar sarjana teknik.

TA saya lama banget. Saya masih ingat semester ganjil 2009/2010, saya sebenernya udah siap buat ngerjain TA. Tapi pembimbing baru bersedia 'start' semester genapnya. Januari 2010 ketemu pembimbing. Februari 2010 ganti tema. Juni 2010 ganti data. Sepetember 2010, data yang saya harapkan baru dapat dipakai. Oktober-November 2010 saya down gara-gara gabisa wisuda Oktober, dan saya lampiaskan dengan ngerjain proyek. Mungkin temen-temen yang memperhatikan saya bakal inget kalo saat-saat itu saya sering bikin status: semangat sampe mampus! Desember 2010 mulai 'start up' TA lagi. Januari 2011 'on fire' ngerjain TA. Februari 2011 pun sidang!

Alhamdulillah sekali lagi...

Banyak orang yang berada di balik pencapaian saya selama ini. Terimakasih-terimakasih. Kalian adalah anugerah terindah bagi saya.

Setelah lulus?
Revisi TA dong.
Dan mengejar mimpi saya selanjutnya.
Mimpi saya banyak.

Dan akhirnya saya pun harus menjalani kehidupan yang 'vibrant' saat ini. Semua demi mengejar mimpi-mimpi saya. Saya sekarang berkarya di lab, sambil mengejar ilmu-ilmu lain yang saya inginkan. I am eager to extend my knowledge.

Dari sekian banyak mimpi saya, saya pernah menargetkan untuk menjejakkan kaki di Delft, Belanda, tahun ini. Saya sebenarnya sudah melamar salah satu program beasiswa Master di sana. Awal Februari lalu, saya masuk reserved list. Artinya, saya belum tentu dapat menerima beasiswa itu. Tapi saya ga mau menyerah sampe situ. Akhirnya sekarang saya bersikap seolah-olah saya akan meneima beasiswa tersebut. Memperbaiki skill bahasa Inggris saya dan sedikit-sedikit belajar tentang course yang bakal saya hadapi.

Usaha saya sebenrnya udah selesai saat saya masukin semua dokumen aplikasi yang jadi persyaratan untuk program ini. Sekarang saatnya berdoa. Semoga temen-temen yang kebetulan baca artikel ini ngga keberatan nyumbang doa buat saya. Hehe. Amiin. Terimakasih.


Peta mimpi saya